Planificarea saptamanala si zilnica – How To

Daca folosesti un planner, probabil te-ai obisnuit deja ca duminica dupa-masa sa treci prin el si sa planifici saptamana care vine.

Iata cum folosesc eu template-ul de planificare saptamanala. Desigur, multe din ele se potrivesc oricarui tip de planner sau agenda ai folosi (da, chiar si daca te organizezi doar cu Post-It-Notes!) 🙂

  1. Ma gandesc ce se intampla saptamana aceasta, cel mai important. 
    Adica „Asta e saptamana in care…”
    (in cazul meu „sunt singura in weekend, cu Clara”.)
    Sau „incep discutiile pentru evaluari”.  Sau „Am intalnirea aceea importanta miercuri.”
  2. Ma gandesc „retrospectiv” si ma intreb ce trebuie sa se intample ca acel eveniment/evenimente sa decurga cat mai bine. 
    Adica, daca am o intalnire importanta miercuri, cand trebuie sa o pregatesc? Am nevoie doar de timp cu mine sau trebuie sa vorbesc cu alte persoane inainte? Cand ar trebui sa fac asta?
  3. Pun fiecare mare eveniment in zona de „Weekly Goals” si ma gandesc (sau si scriu) ce imi doresc sa iasa din el. 
    Poate din intalnirea respectiva imi doresc sa iasa una de follow-up si semnare.
    Poate din weekend-ul singura cu copilul imi doresc sa avem cateva activitati impreuna doar noi doua (A! Sa iau bilete la teatrul pentru copii!)
    Si asa mai departe.
  4. In zona de TOP 3 de sub titlul fiecarei zi, trec prioritatile zilnice. 
    Adica, intalnirea de miercuri clar va fi una din prioritatile zilei de miercuri.
    Poate si in celelalte zile trebuie sa se intample alte lucruri.
    Si de obicei las un pic de loc, adica nu stiu de duminica ce prioritati voi avea vineri (decat daca sunt lucruri mari, deja stabilite). S-ar putea sa se mai schimbe.
  5. Folosesc cele 3 sectiuni de mai jos ca sa planific dimineata, dupa-amiaza si seara. 
    Am preferat sa las plannerul fara ore, si doar cu 3 sectiuni pe fiecare zi, pentru ca orarul fiecaruia variaza. Nu toata lumea se trezeste la 7, nu toata lumea se culca la 10. Astfel, imi pot organiza fiecare zi asa cum doresc.
    Deja de duminica imi scriu intalnirile deja programate, atat pentru birou, cat si pentru zona personala. De obicei scriu ora in fata fiecarei intalniri, si sunt specifica dar telegrafica, ca sa ocup cat mai putin loc.
    Nu se stie niciodata ce poate aparea in plus.
  6. Uneori folosesc color coding. 
    Adica, scriu cu negru ce e pentru birou,  cu roz pentru acasa si familie, si cu verde pentru mine. Sau incercuiesc cu markerul. Sau folosesc washi tape (scotch din acela de hartie colorat frumos, se gaseste in hipermarketuri) ca sa delimitez o anumita zona (de exemplu o dupa-amiaza cu familia sau o petrecere pe care abia o astept!)
  7. Daca am to-do’s multe, prefer sa le trec separat. 
    De exemplu, folosesc un Post-It-Note ca sa trec ce am de facut, si apoi il pot arunca, dupa ce am completat lucrurile de pe lista.
    Dar e important ca hartiuta respectiva sa o vad langa – nu peste! – ziua in care am de facut lucrurile acelea. Astfel incat sa le asociez si sa vad cand pot strecura (sau amana!) ce am de facut.

Finalmente, ma uit la saptamana ce urmeaza si ma bucur de ce am de facut. Imi doresc sa incep fiecare zi cu optimism si cu o cafea buna, cu scortisoara si cardamom, cu o privire de ansamblu clara si cu gandul ca merg in flow cu viata mea.

PS. Plannerele sunt cu 15% reduse in aceasta perioada!

2 răspunsuri la „Planificarea saptamanala si zilnica – How To”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *